Kwaliteit en betrouwbaarheid van de gegevens voor afnemers
Voor de afnemers is het belangrijk dat de gegevens uit de Polisadministratie betrouwbaar zijn. Alleen dan kunnen ze de gegevens gebruiken bij de taken die zij moeten uitvoeren.
Iedere afnemer heeft zijn eigen kwaliteitseisen. Bij de ene afnemer ligt de nadruk op het zo snel mogelijk ontvangen van actuele gegevens, voor een andere afnemer is het vooral van belang dat de gegevens juist zijn of volledig.
De werkgevers die de gegevens in hun administraties vastleggen, leveren de grondstof voor een kwalitatief goede Polisadministratie. In de Polisadministratie wordt zoveel mogelijk aan de wensen van de afnemers tegemoet gekomen.
De Belastingdienst en UWV zorgen voor goede kwaliteit van de gegevens in de loonaangifteketen. Bijvoorbeeld door het uitvoeren van diverse controles en het houden van toezicht. Zijn de gegevens niet juist? Dan moet de werkgever een correctie doorvoeren. De Belastingdienst en UWV voeren geen wijzigingen in de gegevens door. Zij kunnen alleen ingediende loonaangifteberichten afkeuren.
Verder wordt er vanuit de keten samengewerkt met softwarebouwers en salarisadministrateurs om de kwaliteit te bewaken en verbeteren.